tisdag 8 mars 2011

Ondska....

Ingen föds ond...
Ändå möts vi dagligen i våra TV-apparater och i tidningar av ondska som människor står för...Att bli uppfylld av hat hjälper inte någon....Ondskan är bortom hat o förlåtelse...Att tänka att ondska är en människa .. det är obegripligt svårt och går inte att förstå.. ändå är det så...

Sanna Zetterberg var en ung kvinna som åkte till Paris för att plugga o arbeta. Där slutade oxå hennes korta liv. Sanna blev mördad på ett mycket brutalt sätt..Hennes mamma Åsa har gett ut en poesibok med dikter som Sanna skrivit som heter "Evighets sekund"...

Idag är det den "internationella kvinnodagen"...och för mig är det en självklarhet att vara feminist...så länge inte världens alla kvinnor har rätt till sina egna kroppar o sin egen sexualitet..

Ha en bra dag
Singla

Om detta liv så fruktansvärt enkelt skulle bedarra o dö på bara en sekund, en evighetssekund"

4 kommentarer:

  1. Ibland så har man inget att säga, inget vettigt att tillägga eller ens den endaste lilla kommentar att skriva.

    Normalt sett så bör man vara tyst då, låta pennan vila eller tangentbordet samla damm.

    Jag är nog dock inte riktigt normal, iaf inte just nu!

    Krammen

    SvaraRadera
  2. Tord, din kommentar är både vettig o klok..tycker jag...så din penna ska inte vila o inte heller ska ditt tangentbord samla damm....o normal vet jag ju att du är:)))...Hoppas att allt är väl..o att du mår bra....Kram/Singla

    SvaraRadera
  3. Håller med Tord...ibland vet jag inte vad jag ska skriva som kommentar...det här inlägget gav mig samma känsla:-)...
    Just nu är världen så full av både ondska och andra bedrövelser...ibland undrar jag vart vi är på väg någonstans??
    Kram till dig/A

    SvaraRadera
  4. Men ändå finns det hopp Annica...så positivt är det att människor i diktaturer kämpar för att få demokrati..i sina länder...Kram tillbaka till dig/S...

    SvaraRadera