onsdag 1 december 2010

Gnällig kanske....

Idag gör jag ett tillfälligt besök på min blogg..

Det händer inte så ofta att jag skriver blogg. Det beror på att jag egentligen inte är någon bloggskrivare men då och då har jag ett behov att skriva av mig...Idag är en sådan dag...

Just idag känner jag mig otillfredsställd med mitt liv -som en stilla tyst desperation ungefär.
Vad gör jag åt det då?
Går jag och väntar på att någon slags förtrollning ska brytas och att livet då blir precis som jag vill att det ska vara...Nej, jag accepterar förstås att jag lever här o nu med de omständigheter som finns...och att det gäller att gilla läget .. liksom.

Jag är förstås inget offer för livet..jag har ju varit med och skapat de relationer jag har och är oxå delaktig i situationer jag har omkring mig..
Det innebär förstås att jag tar ansvar för mitt liv...det behöver inte någon annan fixa.

Från en Singla som kanske men bara kanske har lite lyxproblem i dag:))


Singla

2 kommentarer:

  1. Gilla läget...får vi nog göra lite till mans mellan varven...det ingår ju i livet liksom...och lika mycket som vissa dagar kan kännas eländiga...lika fort kan det vända...och kännas ganska bra igen...
    Säger som du brukar göra...du vet var jag finns:-)...En riktigt varm kram till dig/A

    SvaraRadera
  2. Tack A....jag vet vad du finns o att du finns...Jag gillar för det mesta läget som du vet...men igår fick jag ett känslobortfall i vänster hand...det gjorde mig inte direkt glad... en känsla av livets synism .. drabbade mig....o idag är det tvättstugan:)))En stor varm kram tillbaka till dig.. från en Singla o ett kallt Sthlm...så inga 17 cm i dag precis:)))))

    SvaraRadera