torsdag 16 december 2010

FB o mobbing....

FB är inte jag något stort fan av...Skriver sällan där men läser vänners loggar o oxå då deras kommentatorsfält...o jag kommentera dem oxå då o då....

I helgen såg jag att människor som anser sig själva ha ett gott omdöme.. hade roat sig med vad jag anser är vuxenmobbing ..i kommentarer...Trist tycker jag....för vi vuxna ska vara goda förebilder för våra barn o ungdomar....men oxå som vuxna visa varandra respekt....

Gärna skoj o skratt på FB...eller livliga debatter....men ett absolut NEJ till MOBBING av VARANDRA

6 kommentarer:

  1. Så bra, att du tar upp det här med FB och vad somliga anser sig ha rätt att roa sig med, på andras bekostnad...
    Även jag läste och fick en besk eftersmak i munnen...nu är det ju tyvärr så, att vissa kanske behöver göra så...för att en liten stund få känna sig lite "större" än vad de i själva verket är...
    Kram/A

    SvaraRadera
  2. Ja A, jag blir uppriktig sagt förbannad..när jag upptäcker att vänner utnyttjar sina vänner i kommentatorsfältet...för att kom åt sina vänners vänner..kommer den här personen aldrig att släppa sin bitterhet o inse sin delaktighet o skuld i det som hänt...nej, troligen inte...Kram från en Singla som tar ställning:))))

    SvaraRadera
  3. Så nu har den här stollen hittat hit oxå!
    Trodde o var helt övertygad om att du inte hade någon blogg, men så fel jag hade.

    ** I bland är det riktigt kul att ha fel**

    Du skiver oerhört bra och jag är näkta imponerad men inte förvånad. Var inte utan att det blev fuktigt i ögonvrån när jag läste inlägget till min mamma.
    Tråkigt att det där med handen, antar att det blir bestående. Men vad vet jag om det. Hoppas kan man ju alltid.
    När vi träffs, vilket jag innerligt hoppas att vi gör en dag, så skall jag berätta om en busschafför från Kungälv med samma sjukdom som du har. Var föresten på RSV,s sjukhus i Tranås där jag tillbringade 7 veckor en gång i tiden.
    Eftersom det troligtvis blir en-pekfingervalsen för dig när du skriver så vill jag tipsa om att det dels finns mini-tangentbord som gör att det går snabbare att skriva på med en hand. Sen finns det ju alltid de här nya megatelefonerna som är ett mellanting mella surfplatta och telefon där det ändå är omöjligt att skriva med två händer. De släpptes nyligen i Sverige o kostar skjortan just nu (ca 7`). Men perfekt för den som vill surfa, skriva i blogg och ringa i samma pryl.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Tord...kul att du hittade till mig....Du skriver fint till mig...o jag blir glad...Du är en go kille....Snäll är du oxå som tipsar mig om olika hjälpmedel..tack....Jag hoppas att du själv fick bra hjälp på RVS Tranås...o träffas igen Tord det ska vi absolut göra..det ser jag fram emot....Kram till dig från en Singla:)))

    SvaraRadera
  5. Ja det där med nätrelationer som utvecklas till insinuationer, avundsjuka och ren mobbning lärde jag mig en del om på den där nätdejting/bloggsajten jag frekventerade för ett tag sen...
    P&K/Vinön

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk hur det var på den sajten:)... Tyvärr så upptäckte jag att de fanns även på fb...Borde jag bli förvånad...nej..förstås inte..P&K/Singla

    SvaraRadera