fredag 16 april 2010

Då en ragata....

För ett par år sedan fick jag ett samtal .. från en manlig vän.....o i det samtalet var jag inte till min fördel....Möjligen kan man säga att jag var en ragata...När jag lagt på luren ... kände jag att sådan vill jag verkligen inte vara....

Känslor går ju inte att fånga o sätta upp på kylskåpet....men det gör listor...så jag gjorde en lista ... på det jag inte skulle glömma bort att vara...

Jag satte upp tio punkter...o där skrev jag så här....

1. Jag vill vara snäll...

2. Jag vill vara glad...

3. Jag vill vara ödmjuk...

4. Jag vill vara naiv i alla lägen...

5. Jag vill ta det lugnt...

6. Jag vill inte fräsa åt människor jag älskar...

7. Jag vill träffa, ringa, mejla o sms:a de jag bryr mig om...

8. Jag vill göra det jag vill o inte det någon annan vill att jag ska göra...inte till varje pris o inte
varje gång...utan när det är viktigt...

9. Jag vill resa...äta på restaurang...o ta ledigt från vardagen...inte sen någon gång utan
då o då ... hela tiden...

10. Jag vill aldrig bli bitter...gärna jättearg, ledsen eller besviken...men sedan måste jag släppa
det...o gå vidare...innan jag hamnar i någon sorts offerkostym....

De här tio punkterna satt på mitt kylskåp under en lång tid...Jag kan ju inte på något sätt påstå att jag lyckats leva upp till det här...men jag kan fortfarande känna att det ändå är en riktning att jobba i när jag känner att ilskan o besvikelsen tar över ..i livet...

Varför jag skriver det här idag...Jag hittade listan i går:)....

Ha det bäst...

Singla

7 kommentarer:

  1. En sån lista skulle nog vi behöva lite till mans...ser förresten fram emot att äta på restaurang med dig..men det gör vi ju snart
    P&K/Vinön

    SvaraRadera
  2. Hej Singla..vilken bra lista:-)...
    Hej, någon ragata vill man ju verkligen inte vara men jag tycker nog det är mänskligt, om vi brister ibland...lika mänskligt anser jag det är, när vissa människor lyckas plocka fram ens sämsta sidor...och tvärtom, förstås:-)
    Vi är ju inte mer än människor, eller hur:-)?
    Och den där offerkostymen...den är allt bra obekväm den...både för sig själv...och andra:-)
    En varm kram från ett kyligt Strängnäs/A

    SvaraRadera
  3. Nej, ska det förstås vara i början på den andra raden:-)Kram igen/A

    SvaraRadera
  4. Hej K...listan delar jag gärna med mig av:)....ser fram emot min GBG resa nu i valborg...då ska vi äta på restaurang..o fira..vad vi ska fira... är en hemlighet...eller hur???;) P&K/I

    SvaraRadera
  5. Hej A...listan delar jag förstås gärna med mig av till dig oxå:)...Jag har ju inte följt denna lista slaviskt...det ska gudarna veta:)...men ibland behöver jag tänkat till på hur jag vill vara...o oxå på hur jag vill bli uppfattad av andra...Jag håller förstås med dig om att vi inte är mer än människor...med alla våra fel o brister...eller hur:)?...En varm kram tillbaka från ett lika kyligt Sthlm/I

    SvaraRadera
  6. Hej, Singla. Jag vet vad ni ska fira, det äe väl bara säga Grattis. Valborg, var en härlig dag förra året. Kram Gert

    SvaraRadera
  7. Hej Gert...jättetack...klart att du vet .. vad vi ska fira..du var ju med...o det var en härlig valborg förra året på många sätt:)...jag hoppas att du mår bra..o har det bra...En varm kram tillbaka till dig/I...ps.har hittat till dig blogg här oxå...o läst den...du får skriva mera i den ds.

    SvaraRadera