tisdag 20 april 2010

Dagen i dag....

Idag har jag varit med barnbarnet "Sockerdockan"...på hennes först ridlektion...

I höstas började hon prata med mig om att hon skulle vilja börja rida...Jag lovade henne då att jag skulle anmäla henne till ridskolan som ligger i närheten av hennes hem....o oxå följa henne dit..

Jag anmälde henne...o för några veckor sedan ringde Sofie..från ridstallet...o berättade att de skulle starta en nybörjargrupp för barn...ville "Sockerdocka var med i den gruppen...o naturligtvis ville hon det....så i dag var det dax...

Jag hämtade henne från skolan o vi åkte till ridstallet...Vi var lite tidiga..så vi gick in i stallet för att titta på hästarna....stora som hus tycket "Sockerdockan"..att de var..liten som hon är...hon höll sig tätt intill mig...o ryckte till vid varje fnysning... hästarna gjorde...o illa luktade det oxå...tyckte hon...Ja, ja tänkte jag...nu får vi se hur det här går...Så kom ridläraren Sofie...o fyra små "sockerdockor" till...som oxå såg så osäkra ut....
Vi vuxna fick information om tider o lite annat smått o gott..av Sofie..o så en rundvandring tillsammans med småtjejerna på stallbacken....sedan sa Sofie..att hon skulle ta tjejerna med sig tillbaka till stallet...o vi skulle hämta dem om en halvtimme...

Jag hämtade "Sockerdockan" efter en halvtimme...med en undran om hur det gått...o ut från ridstallet kommer en så nöjd o säker liten tjej...o berättar att hennes häst heter Poker...o att han är minsann en ganska envis häst...som hon både ryktat o skrapat hovarna på....o till nästa gång måste hon ha...höga svarta stövlar med klack...o ridbyxor....Jag log...för "Sockerdockan" är en tjej som är helt befriad från flärd...o hon sätter oftast på sig vad som helst..o hur som helst:)...Så nästa tisdag åker vi till stallet igen....o då får det bli i ridstövlar o ridbyxor...förstås...

Singla

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du verkar ha haft idag...för att inte tala om Sockerdockan:-)...vilken lycka för henne, att hon har en farmor som tar med henne till stallet:-)
    Sov så gott, för det ska jag göra:-)
    Kram/A

    SvaraRadera
  2. Du är nog den bästa Farmor som finns, Kram Gert

    SvaraRadera
  3. Hej A...du verkar själv ha haft en härlig dag i vitsippsbacken med den lilla knodden...han är oxå lyckligt lottad med dig som sin farmor...Dröm vackra drömmar:)...Godnatt o sov sött..Kram/I

    SvaraRadera
  4. Tack...Du är go du Gert...en varm kram tillbaka till dig...o Godnatt o Sovgott...I

    SvaraRadera
  5. Vitsippor hoppas jag på i massor när du kommer!
    P&K/Vinön

    SvaraRadera
  6. Hi hi...jag förstår K..att du ser mig som en vitsippa:)...ser förstås oxå fram emot att se vitsippsbackar tillsammans med dig:)..P&K/Singla

    SvaraRadera