måndag 12 april 2010

Självkänsla....


Idag har jag har jag suttit på min balkong o fikat med en vän i vårsolen...

I början på Januari kom min vän till mig... o hon
sa.....
Snälla hjälp mig...jag orkar inte riktigt med mitt liv..just nu...
Jag såg all hennes förtvivlan i hennes ögon...men jag vet oxå att just hon har en stark själ...
Jag sa till henne då...När du kan börja fokusera igen...på allt som är bra i ditt liv..o kan uppskatta
allt som är du....kommer det att lösa sig....
Jag har funnits vid hennes sida ... den här tiden ... det har varit tufft ... en tuff match för henne...
Idag när vi fikade såg jag för första gången på länge att hennes ögon hade ett ljus igen...o hon log ... o sa ... Tack för att du finns ... o för att du ser mig ...

När hon nu har gått hem ... så känner jag ... hur viktigt det är att bli sedd ... för sin självkänslas skull ... men att det är ännu viktigare att se sig själv ... just för sin egen skull.....Singla

4 kommentarer:

  1. Jag visste att du inte kunde hålla dig borta från skrivandet...ska bli kul att läsa dina klokskaper och förhoppningsvis en del galenskaper också....P&K/Vinön

    SvaraRadera
  2. Hej K....vet inte om jag kommer att komma med så mycket klokskap ... kanske blir det mer av galenskap:).... det kanske inte blir så mycket mer än så här...vi får väl se....Godnatt o P&K/I

    SvaraRadera
  3. Men nu blev jag glatt överraskad!!:-)...Välkommen tillbaka, till bloggvärlden...
    Så härligt att läsa om ljuset, i din väns ögon...och vad fint, att du funnits där, när behovet funnits...
    Ja du I, att se sig själv, för sin egen skull, är nog så viktigt...men det betyder ju inte, att man inte kan se även andra, för deras skull...
    Varm kram/A

    SvaraRadera
  4. Hej A...det var meningen att du skulle bli överraskad:)....o nu ligger jag ju oxå i din bloggbuss:)...o absolut har du rätt i att vi ska naturligtvis se varandra...så viktigt är det....Varm kram tillbaka/I

    SvaraRadera